Strategi Pemasaran 7P Restoran Bertema Autentik di Bale Raos sebagai Potensi Wisata Kuliner di Area Keraton Yogyakarta
DOI:
https://doi.org/10.36276/mws.v19i2.135Keywords:
marketing strategy,, segmenting, targeting, positioningAbstract
Indications of successful management of cullinari such as a restaurant is a significant increase in the target number of tourists visiting. Therefore, it is necessary to have the right and targeted marketing strategy. This study aims to analyze and describe the marketing strategy of Bale Raos restaurant The autentic Taste in tourism area Keraton Yogyakarta. Research used qualitative methods. Informants sampled are general manager, marketing, operational manager and visitorAs of Bale Raos restaurant. Data was collected used interviews, observation, and documentation. Based on the research results show the right marketing strategy to increase quality product and service by segmenting targeting and positioning and collaboration of good product, price sale, place, promotion, people, process and physical evidance.
References
Fandy. (1997). Strategi Pemasaran, Edisi Kedua. Yogyakarta: Andy
Kotler, P. (1992). Manajemen Pemasaran (Analisis, Perencanaan dan Pengendalian). Edisi Kelima. Jilid I. Jakarta: Erlangga.
Kotler, P. (1996). Manajamen Pemasaran (Analisis Perencanaan Pengendalian). Terjemahan Drs. Jaja Wasana MSM. Institut & Pembinaan Manajemen, Jilid I, Edisi Kelima, Cetakan Ketujuh. Jakarta: Erlangga.
Kotler, P. (2005). Manajamen Pemasaran. Jakarta: PT. Indeks. Kelompok Gramedia.
Kotler, P& Keller, KL. (2007). Manajemen Pemasaran, Edisi Bahasa Indonesia. Jakarta: PT Indeks
Kotler, P& Keller, K L. (2009a). Manajemen Pemasaran, Edisi Ketiga Belas Jilid 1. Jakarta: Erlangga.
Kotler, P & Keller, K.L. (2009b). Manajemen Pemasaran, Edisi Ketiga Belas Jilid 2. Jakarta: Erlangga.
Lovelock, Christopher, H & Wright, Lauren, K. (2007). Manajemen Pemasaran Jasa. Edisi Bahasa Indonesia. Jakarta: PT Indeks
Moleong, L.Y. (2009). Metodologi Penelitian Kualitatif (Edisi Revisi). Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
Nugroho, S. P. (2014). Kualitas Pelayanan Gadri Resto Yogyakarta (Respon Konsumen sebagai Pendekatan Penelitian). Jurnal Nasional Pariwisata, 6(1), 22-29.
Oka, I Made Darma. (2010). Potensi Pengembangan Pariwisata Minat Khusus (Trekking) Di Desa Pejaten-Tabanan. Jurnal Analisis Pariwisata, 10 (1), 24-31.
Wiwoho, Ardjuno. (2008). Pengetahuan Tata Hidang. Jakarta: Erlangga.
WA, Marsum. (1994). Restoran dan Segala Permasalahannya, Edisi Kedua, Cetakan Pertama. Yogyakarta: Andy Offset.
Yoeti, Oka A, Drs, MBA. (1996). Pengantar Ilmu Pariwisata. Jakarta: Percetakan Angkasa.
Yoeti, Oka A, Drs, MBA. (2001). Ilmu Pariwisata Sejarah, Perkembangan, dan Prospeknya. Jakarta: PT. PERTJA.
Webster’s Encyclopedic Unabridged Dictionary of the English Language. (1989). New York: Portland House.
http://www.Pariwisata Menurut Ahli.co.id
UU No. 10 thn. 2009. Tentang Kepariwisataan.
Peraturan Pemerintah No. 24/1979. Tentang Daerah Tujuan Wisata.
Surat Keputusan Departemen Pariwisata, Pos, dan Telekomunikasi No. KM 98/PW:102/MPPT-87. Tentang DTW.
Peraturan Menteri Pariwisata dan Ekonomi Kreatif No. 4. Tahun 2021. Tentang Standar Kegiatan Uasaha Pada Penyelenggaraan Perizinan Berusaha Berbasis Risiko Sektor Pariwisata.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Sahlit Sugesti Sugesti
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.