Pelatihan Pemasaran Karya Musik Daerah di Era Digital Pada di Komunitas Siapa Kita Labuan Bajo

Authors

  • Yohanes Paulus Hanny Wadhi Politeknik eLBajo Commodus
  • Reynaldo Angga Siagian Politeknik eLBajo Commodus
  • Ondi Asroni Politeknik eLBajo Commodus

Keywords:

Musik Daerah, Pariwisata, Pemasaran Digital

Abstract

Regional Music Marketing Training in the Digital Age On Who We Are Labuan Bajo Community

This Community Service Activity Program is a community empowerment program through increasing human resources capacity, especially music marketing in the Labuan Bajo area as a tourist destination (DTW) in West Manggarai Regency, Flores, East Nusa Tenggara. This activity involves teaching staff from various cross-study programs, International Marketing Management and Information Technology. The method used is to practice publishing folk song works on music publisher websites, making good artwork and creating good video content. The result is that participants have a better understanding of how to work with music publishers, how to make good artwork and create good music video content to meet the standards of music publishers and be acceptable to the audience.

References

Hardjana, Suka. (2003). Corat-coret Musik Kontemporer Dulu dan Kini. Cetakan ke-1. Jakarta: The Ford Foundation dan Masyarakat Seni Pertunjukan Indonesia.

Kusumawardhani, A. (2014). Membangun Musik Indonesia Melalui Budaya Berbagi. Ilmu Komunikasi, 11(84), 121–134.

Nugraha, Y. E. (2020). Analisis Potensi dan Pengembangan Pariwisata Berbasis Masyarakat di Desa Tulakadi Kawasan Perbatasan Indonesia. Media Wisata, 18(2), 195-209.

Nugraha, Y. E. (2021). Sosialisasi Sadar Wisata Sebagai Upaya Pengembangan Desa Wisata Berbasis Masyarakat di Desa Fatukoto. Jurnal Abdimas Pariwisata, 2(1), 14-22.

Pramudyanto, A. B. (2017). Media Baru dan Peluang Counter-Hegemony atas Dominasi Logika Industri Musik (Studi Kasus Perkembangan Netlabel di Indonesia). Ilmu Komunikasi, 10(1), 63–82. https://doi.org/10.24002/jik.v10i1.154

Tasliman, M., & Suryawibawa, D. T. (2019). Analisis Pemanfaatan Facebook Sebagai Media Promosi Produk Perumahan Syariah di PT. Jannata Land. Prosiding, 940–945.

Tjiptono, F. (2010). Strategi Pemasaran Edisi 3. Andi Publisher.

Utomo, U. (2017). Musik Pendidikan. Semarang: Jurusan Pendidikan Seni Drama, Tari dan Musik Fakultas Bahasa dan Seni Universitas Negeri Semarang.

Wadiyo. (2006). Seni Sebagai Sarana Interaksi Sosial. Harmonia, 02(4), 1–14.

Downloads

Published

2023-01-17

How to Cite

Hanny Wadhi, Y. P., Siagian, R. A. ., & Asroni, O. . (2023). Pelatihan Pemasaran Karya Musik Daerah di Era Digital Pada di Komunitas Siapa Kita Labuan Bajo. Jurnal Abdimas Pariwisata, 4(1), 1–6. Retrieved from http://jurnal.ampta.ac.id/index.php/JAP/article/view/361